GuaBlog.Com

Kalumpang Resort

29 Januari 2012
Kalumpang Resort & Training Centre
Hulu Selangor, Selangor.

Tempat ni sesuai utk buat macam2 program / aktiviti.
Tempat ni kaya dengan unsur2 alam dan korang akan rasa tenang dan teruja.

Entrance


Sebenarnya pintu gerbang tu two-sided.
Tapi kamera yang agak terhad hanya memuatkan separuh sahaja.


Hujung jambatan ni ada satu warung kecil.
Boleh la nak minum2 sambil tengok sungai.


Ni tempat duduk kat jambatan tadi.
Kalau ada kawan2 mandi sungai, hang jenguk je lah dari atas.
Boleh juga.


Ni trek untuk jungle trekking.


Yang belakang (ada makhluk pink tu) dah start hutan.


Pokok buluh pun nak gambar ke.
Maklumlah jumpa buluh setahun sekali je.
Tu pun masa raya.


Dorm utk peserta2 yang ramai.


Lain2 tempat penginapan yang ada.
Ada jenis perindu, bayan, merak dll.


Ada jambatan puteri gunung ledang bagai kat sini.


Ini amat menarik.
Tempat utk haiwan2 ni berpagar kat hujung tapi air tu mengalir.


Kalau dah bosan tengok orang,
nak duduk tengok angsa pun boleh.


View dari jauh sebelum keluar.


How to go Kalumpang Resort & Training Centre:
Highway PLUS
Exit Tanjung Malim
* Dalam 15 minit sampai

Tentang Kalumpang Resort & Training Centre:
Sesuai utk aktiviti berkumpulan (camping, seminar, mesyuarat, berkelah)
Ada tempat penginapan (chalet, khemah)
Jungle trekking
Tubing
ATV
Rentas halangan
Kolam mandi
Taman rekreasi
Mini market
Fasiliti2 lain (cafe, surau, tandas, )
* Nak datang mandi saja pun boleh

3 comments:

  1. sebuah blog yang berinformasi.

    ReplyDelete
  2. Amboi dah macam duta pusat perlancongan pulak...
    Padat isinya

    ReplyDelete
  3. kalumpang resort serius best...
    fiq suka..
    fiq pergi dulu sbb ada perkampungan puisi kt situ..
    tapi tak paus lah, sbb fiq pergi 2 hari 1 malam dulu..
    anyway, mmg syok! :)

    ReplyDelete